Αρχική σελίδαΚαλάθι αγορώνΣτοιχεία πελάτη


ΚΑΡΑΒΙ

Το καράβι είναι το πλωτό συγκοινωνιακό μέσο, το σκάφος, με το οποίο πλέουμε στη θάλασσα. Υπήρχε μια πανάρχαια εποχή στην ιστορία του ανθρώπου που η θάλασσα και γενικά κάθε εκτεταμένη υδάτινη επιφάνεια ήταν απροσπέλαστη και μεγάλο εμπόδιο στις συγκοινωνίες. Δεν χρειάστηκε παρά η εφεύρεση του καραβιού και τότε ο άνθρωπος κατάφερε να δαμάσει το υδάτινο στοιχείο.

Τα υπέρ του καραβιού για τον άνθρωπο είναι :

Α. Η μετακίνηση των ανθρώπων από ένα μέρος σε ένα άλλο.
Β. Η μεταφορά των προϊόντων
Γ. Η μεταφορά των καυσίμων

Τα κατά του καραβιού είναι :

Α. Η μόλυνση της θάλασσας από τα απόβλητα των καραβιών που ρέουν προς αυτή.
Β. Η μόλυνση της ατμόσφαιρας από τον καπνό των φουγάρων.

Αυτά αντιμετωπίζονται από τον άνθρωπο βάζοντας φάρμακα στα απόβλητα πρίν αυτά πέσουν στη θάλασσα και φίλτρα στα φουγάρα που ο καπνός να βγαίνει καθαρός Ίσως ένα δένδρο που παρασύρθηκε ξεριζωμένο από τα νερά ενός ποταμού και έπλεε στο γιαλό, έδωσε την πρώτη αφορμή στο ανθρώπινο μυαλό να συλλάβει τον μακρινό πρόγονο του καραβιού. Κορμός δέντρου, πελεκημένος στις δύο άκρες, ήταν το πρώτο πλωτό μέσο φτιαγμένο από τα χέρια του ανθρώπου. Τέτοια μονόξυλα της νεολιθικής εποχής βρέθηκαν μέσα σε λίμνες της Ελβετίας και στην Ιρλανδία.

Ο άνθρωπος παρακινούμενος από τα χέρια του, που τα κουνούσε για να σπρώχνει τα νερά όταν κολυμπούσε, κατασκεύασε για το πρώτο εκείνο πλεούμενο ξύλινα “χέρια” , δηλαδή τα κουπιά. Με κλαδιά ή κορμούς δέντρων δεμένους μαζί, έφτιαξε σε λίγο σχεδίες που κουβαλούσαν όχι ένα ή δύο αλλά πολλούς ανθρώπους μαζί. Με τη Φωτιά και με το τσεκούρι έμαθε να κάνει κοίλα ανοίγματα στους κορμούς έτσι ώστε να κάθετε μέσα και να μη βρέχετε και να κωπηλατεί με ευκολία . Κάποιο τυχαίο ίσως γεγονός έδωσε την αφορμή στον άνθρωπο να καταλάβει την αξία των πανιών στο χοντροκομμένο εκείνο πλεούμενό του. Κοντά στα κουπιά που τα κουνούσε με τα χέρια του κι έσπρωχνε προς την κατεύθυνση που ήθελε το πλεούμενο το, είχε τώρα και τα πανιά που φούσκωνε ο άνεμος και το έκανε να γλιστρά πάνω στην επιφάνεια των νερών. Οι Αιγύπτιοι ήταν οι πρώτοι που ναυπήγησαν μεγάλα και τέλεια καράβια. Εφεύραν πρώτοι το πηδάλιο που δεν ήταν άλλο από ένα κουπί τοποθετημένο στην προέκταση της πρύμνης.

Οι Φοίνικες που κυριάρχησαν πολλούς αιώνες στην Μεσόγειο, δημιούργησαν μεγάλους στόλους. Χωρίς όμως να τελειοποιήσουν σημαντικά τα καράβια. Μεγάλη ναυτική δύναμη την Αρχαία εκείνη εποχή υπήρξαν οι Κρήτες και γενικά οι Αχαιοί .Αξίζει ιδιαίτερα να παρατηρήσουμε, ότι αυτή την εποχή ακμάζουν τα παράλια μέρη και οι νησιωτικές περιοχές. Εκεί χάρη στις συγκοινωνίες που εξασφαλίζουν τα καράβια, αναπτύσσεται υψηλός πολιτισμός, ενώ σε ελάχιστες μεσόγειες πόλεις κατορθώθηκε αυτό. Το πρώτο γνωστό Ελληνικό καράβι είναι η μυθολογική “Αργώ” και οι “Νυες” του Ομήρου. Ονομαστή για την ομορφιά, τον πλούτο, τις ανέσεις, την ασφάλεια και το μέγεθος της ήταν η περίφημη “Συρακούσια ναύς”, που ναυπήγησε ο Αρχιμήδης για τον τύραννο των Συρακουσών τον Ιέρωνα.

Η τελειοποίηση των καραβιών προχωρεί ακόμη περισσότερο στα Βυζαντινά χρόνια. Οι Βυζαντινοί ανέπτυξαν μεγάλη ναυτική δύναμη. Μια μεγάλη καινοτομία των τελευταίων χρόνων είναι το παραμέρισμα των ατμομηχανών και η αντικατάστασή τους από μηχανές ντίζελ (μηχανές εσωτερικής καύσεως που καίνε πετρέλαιο) ή με μηχανές που κινούνται με ηλεκτρισμό. Εγιναν επίσης και πέτυχαν οι πρώτες μηχανές καραβιών που για κινητήρια δύναμη χρισιμοποιούν την ατομική ενέργεια.

Τα σπουδεότερα μέρη ενός καραβιού είναι τα εξής : 

  • Ο εσωτερικός σκελετός που είναι μεταλλικός και πάνω του προσαρμόζεται το εξωτερικό περίβλημα, που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι κι αυτό μεταλικό.
  • Το κατάστωμα που απλώνεται οριζόντια από το ένα άκρο του καραβιού ως το άλλο.
  • Τα υποστρώματα που βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα. Τα τρία αυτά μέρη λέγονται και έξαλα, γιατί βρίσκονται πάνω από τα νερά.
  • Τα υφαλα, που είναι το τμήμα που βυθίζεται μέσα στο νερό και χωρίζεται από τα έξαλα με την ισολο γραμμή.
  • Η πλώρη (ή πρώρα) δηλαδή το μπροστινό μέρος του καραβιού που είναι μυτερή για να διασχίζει τη μάζα του νερού.
  • Η πρύμνη, δηλαδή το πίσω μέρος
  • Η μηχανή που δίνει στο σκάφος την κίνηση και βρίσκεται στο κατώτερο υπόστρωμα στο κύτος του καραβιού.
  • Η έλικα που βρίσκεται στην πρύμνη και κινήτε με τη δύναμη της μυχανής
  • Τα όργανα που εξασφαλίζουν τη διακυβέρνηση του σκάφους, δηλαδή το πηδάλιο, η πυξίδα κτλ.
  • Τα όργανα τηλεπικοινωνιών ( ασύρματος, ραντάρ)
  • Οι άγκυρες που με το βάρος τους όταν κατεβένουν στο βυθό συγκρατούν το καράβι στη θέση που πρέπει.

Η κατασκευή ενός καραβιού γίνεται σε ειδηκά εργοστάσια που λέγονται ναυπηγεία. Βάση για την ναυπήγηση ενός καραβιού αποτελούσε παλιότερα το ξύλο από δρυ ή πεύκο. Αντικαταστάθηκε αργότερα από το σίδερο και τα τελευταία χρόνια βάση είναι ο μαλακός χάλυβας που έχει μεγάλη αντοχή και μικρό κόστος.

 

ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΕΛΑΤΗ

E-MAIL:
ΚΩΔΙΚΟΣ:
TORUS SHOP@web engine